Dag 19 en 20 Plav Montenegro - Shkoder Albanië

2 juni 2023 - Shkodër, Albanië

Dag 20, mag ik een groot applaus voor Heidi, we hebben vandaag krap 120km gefietst met toch ook 1550 hoogtemeters, wat een prestatie! Vanochtend 7uur ontbijt en half 8 a kwart voor 8 op de fiets, eerste 20km redelijk vlak naar de grens Montenegro / Albanië, het eerste land waren we zo uit, de douane van Albanië had toch nog 20 minuten nodig om onze paspoorten over te schrijven. Eerst was er nog laag hangende bewolking, maar in Albanië begon het zonnetje te schijnen, mooi weer. We hebben vandaag 2 serieuze klimmen, de eerste start 500m na de grens, door wel een heel mooi dal, prachtige bergen / rotsen met in de verte de toppen van de hoogste besneeuwede bergen van Albanië. Daarna een afdaling van wel 1100 hoogtemeters door weer een prachtig dal met vooral rotsen, heel mooi. Dan starten we op het heetst van de dag met een heel serieuze klim, ruim 500hoogtemeters in 6 a 7 km, eigenlijk loodrecht omhoog tegen een stijle berg/rots met heel veel haarspeld bochten, heel mooi om te zien. Boven nog een poosje een beetje op en neer en dan het dal in van het meer van Shkoder. Om de drukke hoofdweg te mijden gaan we nog een stukje binnendoor, daarmee maken we de 120km vol, een biertje hebben we dan wel verdiend. Lekker gegeten en nog een ijsje in de stad gehaald. Het aantal groeps leden wat in de bus heeft gezeten is vandaag flink opgelopen, er zijn er nog  maar een paar die alles hebben gefietst, waaronder jullie favorite fietsers.

Gisteren, dag 19 was een rustdag. Eigenlijk is er in Plav niet veel te doen, het lijkt wel of ze in elk dorpje de hoofdstraat opnieuw aan het inrichten zijn, gevolg veel lawaai en diesel rook. Ik ben eerst een stukje gaan fietsen, toch weer een kleinde 50km weggetrapt, Heidi was koffie drinken met gebak in het dorp, een paar hebben nog een boottochtje gemaakt op het meer. Het weer was zwaar bewolkt, maar niet echt koud, op de fiets ben ik 2x nat geregend, maar bij het hotel bleef het tot het avondeten droog.

We zitten dus nu weer in een ander land, voor de 2de keer in Albanië, morgen gaan we weer naar Montenegro, ik geloof al voor de 3e keer. En we zitten nu dus ook weer voor de 2e keer in hetzelfde hotel in Shkoder als vorige week zarerdag, ook nu weer muziek op het binnenplein, benieuwd wat we er vanavond van mee krijgen, vorige week zaterdag heb ik weinig meer mee gekregen nadat het licht uit ging.

1. Evelien:
    👏 voor Heidi!
  2. Carolien:
    2 juni 2023
    👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼 voor Heidi van ons alle 4!
  3. Wim:
    2 juni 2023
    Als jullie thuis komen kun je zo aansluiten bij het peleton in de Tour de France.
    Toppers
  4. Ronald:
    3 juni 2023
    👏🏻👏🏻👏🏻 en wat is het mooi daar
  5. Henriëtte:
    3 juni 2023
    👏👏 voor Heidi, prachtig daar..
  6. Jolanda:
    3 juni 2023
    👏🏻👏🏻👏🏻 en een 🏆🥇 welverdiend!!
  7. José en Henk:
    4 juni 2023
    Hé Herrie😉 pas je wel een beetje op Heidi, er kwam een foto langs bij ons dat ik dacht 🥴
    En nog gefeliciteerd jullie met Adrie🎉🥳 gr José en Henk.
  8. Jan en Gerrite:
    4 juni 2023