Dag 18 Peje Kosovo - Plav Montenegro

1 juni 2023 - Plav, Montenegro

Dag 18, geen Wifi, dus vertraging met de verslaggeving.

Deze dag lijkt wat meer op een expeditie, we moeten weer flink klimmen en langs een roadblock op de grens waar de volgauto niet langs kan. Vertrek is gespreid zodat we allemaal min of meer tegelijk bij de grens aan komen, het weer is bewolkt. We rijden eerst door een mooie Canyon / smalle kloof waar de rivier door heen bulderd, mooi. Verder klimmen tot aan de grens, Reisleider Pol heeft zich daar door een taxi laten afzetten en moet nu 2 km lopen. Tot hier was het asfalt, nu wordt het een gravel karrespoor die hier en daar door het water is omgewoeld, zelfs ik moet op 2 plekken lopen. Na de 2 km staat onze lokale gids met de bus te wachten, hij is 120km om gereden. Vanaf die plek gaat het flink omhoog, 11km ruim 600 hoogtemeters, daar is een politiepost die deze weg "controleerd" en waar we onze permit moeten laten zien, op de top begint het iets te regenen, dat maakt het koud. Dan is het nog 30km afdalen naar Plav, de regen houd in de afdaling op en het wordt ook steeds weer wat warmer. We hebben een hotel bij het meer, smiddag breekt tijdens het biertje drinken zelfs de zon de door. Dag 19 rustdag, we zijn aan het bedenken wat we gaan doen.

1. Jolanda:
    1 juni 2023
    Gelukkig geen dag hetzelfde😉
    Petje af voor jullie💪🏼, geniet van jullie rustdag🍻
  2. Henriëtte:
    2 juni 2023
    Leuk jullie belevenissen te lezen, veel succes en plezier nog de laatste dagen.