Dag 4

18 mei 2023 - Mlini, Kroatiƫ

Fietsen van Herceg Novi naar Cavtat, dat ligt ongeveer 15km onder Dubrovnik. 50km gefietst en een bult šŸ¤£ hoogte meters. Start (zwaar) bewolkt, maar zonnig in Cavtat,18 tot 21 gr.

Het zou vannacht en ochtend regenen, vandaar dat we de wekker pas om half 9 hadden gezet en ook al hadden geĆÆnformeerd of het goed was dat we pas om 11uur van de kamer afkwamen. Maar het was droog en we waren vroeg wakker, dus ontbijten en plijten

Uiteraard had ik de eerste 5km door het stadje tegen het verkeer in gepland, fietsen in de Balkan is gevaarlijk was ons gewaarschuwd, dus kun je maar beter zien waar het verkeer vandaan komt. Stadje uit, met een rustige weg om een landtong heen, grens over en lekker rustig verder fietsen over een nagenoeg verlaten brede asfalt weg. We zien een autootje van links komen aanrijden met een slakkegangetje van een huis een eindje van de weg, we zijn beide tegelijk op het punt waar het autootje de weg moet opdraaien, autootje mindert geen vaart en rijd zo de weg op, dan pas ziet hij ons en trapt hard op de rem, piepende bandjes, ging maar net goed. Knap hoor! Autootje heeft ons niet meer durven in halen. Vlak langs de kust stijgt en daalt het flink, we hadden Strava aan moeten zetten. Net na de middag zijn we in Cavtat, eerst maar ergens zitten voor de lunch, zitten we net lekker te smikkelen komen Roelina & Vincent langs lopen. Niet geheel toevallig we wisten dat ze in dit stadje zouden zijn. Zij zijn al 3 weken onderweg vanaf Corfu Griekenland en zijn ook onderweg naar Dubrovnik om met ons mee te fietsen. Afijn,gezellig, kamer zoeken,opknappen, stadje bekijken, samen borrelen en eten, en nog een afzakkertje bij een strand barretje. Leukleukleuk, begint op vakantie te lijken.

Fotoā€™s

1. Ronald:
    18 mei 2023
    Lekker hoor geniet er van
  2. Kim:
    19 mei 2023