Dag 5 Cavtat - Dubrovnik

18 mei 2023 - Dubrovnik, Kroatië

We hebben een eenvoudig appartementje in Cavtat, zonder ontbijt. We hebben alle tijd vandaag, om 17uur ontmoeten we de rest van de groep in het hotel in Dubrovnik. Dus zonder wekker lekker uitslapen en rustig starten. Half 10 op de fiets, stadje in, bij de bakker broodjes en koffie-to-go, in het zonnetje bij de haven op een bankje ontbijt. Dan op de fiets naar Dubrovnik, langs de stijle kust, dus veel keuze is er niet qua wegen, we zullen stukken over de drukke hoofdweg moeten. Roelina & Vincent nemen vandaag de boot naar Dubrovnik om de drukke weg te mijden. Ik (Hardy) probeer natuurlijk ook zoveel mogelijk kleine weggetjes te vinden en heb op m'n GPS een klein bruin stippellijntje gevonden die hoger langs de grote weg mee loopt, ik eerst alleen even kijken want het is wel flink klimmen. Blijkt mijn inziens een karrespoor waar ook een auto gereden heeft, dus Heidi kan ook boven komen. Het is wel een echt karrespoor, wat na 500m in een smal geitenpaadje door loopt, gewoon door hobbelen (zie foto), ook best klimmen en stukken lopen, na 2 a 3 km eindigt het paadje bij een soort betonnen trap met treden van meer dan een halve meter hoog, ik ben nog wel een stuk omhoog geklommen om te kijken hoe het verder zou gaan, maar we hebben hier dan toch de handdoek in de ring gegooid (veto van Heidi) want de fietsen die "trap" op zeulen zou echt niet te doen zijn, was zomaar weer 20 a 30 hoogte meters en dan weer een geitepaadje. Dus terug hobbelen naar de grote weg, wel wat krassen op de benen opgelopen. Grote weg blijkt goed te doen, na 5 km kunnen we er ook al af door een dorpje, daar tikt wat in m'n wiel en even later is de band leeg, dikke schroef in de band. Plakken en weer verder, nog een kilometer langs de hoofdweg (wordt al drukker) en net voor die hoog over een rots loopt kunnen wij de oude weg op. Wel even de fietsen over de vangrail tillen, en dan rijden we even later zomaar de oude stad Dubrovnik binnen, grote dikke oude muur met torens. Mooi. Lunch in de haven, dan naar het hotel, chic de friemel. Lekker douchen. Zometeen een biertje, kan ik toch nog op 2000km afstand met de jongens bij Normaal mee drinken🍻

1. Moeders:
    18 mei 2023
    Hardy hardy sluipweggetjes kunnen heel vervelend aflopen
  2. Jolanda:
    19 mei 2023
    Proost, was leuk om van jullie te horen.
    Wat een pech die schroef!
    Leuk om jullie verhalen te lezen, veel plezier!
  3. Leon:
    20 mei 2023
    Tis daar niet gewoon fietspaddestoeltjes volgen hè! ;)
  4. Wim:
    20 mei 2023