Dag 6 Dubrovnik

20 mei 2023 - Dubrovnik, Kroatië

We hebben gisteren de groep ontmoet die einde van de middag is gearriveerd, de meesten kenden we al, paar nieuwe. Leuk. S'avonds in de oude stad gezamelijk gegeten.

Dag 6 is rustig beginnen, een rust dag in Dubrovnik, het is mooi zonnig weer, dik in de 20 gr.C.

Op aanraden van Pol onze reisleider zijn we vroeg opgestaan, wij waren al voor 7 uur als eersten aan het ontbijt, al snel waren er nog een paar stel met het zelfde plan, en we zijn samen naar de de oude stad gegaan om die vroeg te bekijken voordat de hordern toeristen komen en voordat het te warm zou worden. Voor een schofterig hoog bedrag mag je een rondje over de oude stadsmuren lopen, maar dat is wel een aanrader, de oude stadsmuren zijn nog geheel intakt en kun je helemaal rond lopen, prachtig uitzicht, bijna 3 uur over gedaan. Daarna koffie, en met zn 2-en de kleine straatjes van de stad door kruist. Broodje van de bakker, even de gemiste slaap van vanochtend inhalen en nog een rondje over een schiereiland gelopen bij de nieuwe haven vlak bij het hotel, de zon doet zijn best en is best warm, maar om te gaan zwemmen is het nog wel fris met een windje van zee. Wandelrondje eindig bij een prommenade, biertje, het wordt al later, dus met zn 2-en wat gegeten, en dan is de dag alweer rond.