Dag 7 eerste fietsdag Dubrovnik - Capljina

20 mei 2023 - Capljina, Bosnië en Herzegovina

Onze fiets vakanties zijn altijd vroeg op, ook nu weer. 7 uur ontbijt, bedoeling was 8 uur vertrek, werd iets later. Met 8 personen vertrek op de fiets vanuit Dubrovnik, de andere 7 personen van de groep krijgen de fietsen pas in Bosnie- Herzegovina, want die mochten de grens niet over. (er speelt hier nog wel iets tussen de verschillende landen)

Het is maar 12km fietsen naar de grens, maar wel met 300 hoogtemeters, maar dat gaat heel soepel en vlot. Even een beetje sleutelen aan de grens met de nieuwe fietsen qua eigen pedalen en/of stuurtas, GPS en dergelijke, daarna duiken we een dal in en volgen we een oud spoortrace, heel geleidelijk glooiend. Mooi, warm, mooi weer. Op een dikke 40km koffie stop, daarna verder fietsen, maar al na 100m is er een keuze van wegen, sommige GPSen in de groep zijn niet zo nauwkeurig of geen goede kaarten oid, maar ze waren al het oude nu onverharde spoortrace op gegaan, ons volg busje met gids ook, na een paar 100 m stoppen en overleg, officiele route liep anders, met de geasfalteerde weg boven langs. Ik was ondertussen iedereen al gepasseerd en had op mijn GPS al gezien dat een eind verderop de routes weer bij elkaar zouden komen, dus was met Heidi en een ander gewoon door gefietst, was best te doen. (Echt hoor moeders) Een einde verderop kwam de berg toch wel heel dichtbij en bleek het spoor door een tunnel te gaan, ik zag fietssporen staan, dus baterde gewoon door, maar Heidi en de anderen twijvelden al. Er kwam nog een 4de persoon achteraan die melde dat we terug moesten omdat we anders de lunch zouden missen, maar ik ben met mn licht aan gewoon door de tunnel gefietst, ander zijde was een brug die er oud en kapot uitzag, maar er bleek toch aan de zijkant nieuwe planken aangebracht waar ik veilig overheen kon. Nog anderhalve kilometer verder kwam ik weer op de weg en onze route en kon ik terug naar de lunchplek. Later kwam er nog een keienpad die eigenlijk uit de route gehaald had moeten worden, maar waar iedereen (al dan niet lopend) door heen kon. Totaal een dikke 100km en 1000 hoogtemeters, en met het hete weer vandaag behoorlijk zwaar, tussen door op ruim 80km zat een zwaar klimmetje pal in de zon en uit de wind waar een aantal van de groep niet fietsend boven kwamen, Heidi en ik uiteraard wel. Weer een mooi hotel, lekker gegeten, en geborreld, er is nu een bruiloft gaande beneden, maar daar horen wij bijna niets van op de 2e verdieping.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Moeders:
    20 mei 2023
    Pa vind het schitterend .....moeders is wat behoudende....Al die uitdagingen voor Hardy
    Heidi houd hem goed in toom..
  2. Ronald:
    21 mei 2023
    Eerste km achter de rug geniet er van
  3. Jolanda:
    Bikkels💪🏼
  4. Leon:
    21 mei 2023
    Je kan volgende keer ook gewoon zónder groep gaan Hardy, die houden je alleen maar op met al hun ideeën over veiligheid enzo! ;)
  5. Jan en Gerrite:
    21 mei 2023
    Zo ken ik je weer Hardy😀