Dag 15 Zabljak - Bajram Curri Albanië

28 mei 2023 - Bujan, Albanië

Dag 15, 1e pinxterdag, normaal gesproken staan we met de vrienden het pinxterweekend op de camping en gaan we 1e pinxterdag rond 4 uur naar bed, vandaag gaat de wekker om 4 uur! Nadat we gisteren rond 22uur het licht uit deden en band weer een nieuw lied starte hebben we beiden het einde van het liedje niet meer gehoord, we sliepen direct in hoewel de muziek in onze kamer behoorlijk luid en duidelijk binnen kwam. 4 uur op, ontbijtje en half 5 op de fiets, het is eerst nog donker, zeker niet koud, ik heb geen jasje aan gehad en Heidi had hem snel weer uit. Eerste stuk gaat vrij vlak, dat gaat heel vlot, maar dan omhoog naar het eerste stuwmeer, dat is al zweten, daarna moeten we ruim 30 km langs het stuwmeer, helaas niet vlak met de waterspiegel mee, flink op en neer, daar hebben we onze tijd wel nodig, ook omdat het een zeer slechte weg is en het ook nog hard (tegen) waait. Aan het eind nog een stijle klim naar het volgende stuwmeer. Via een tunnel komen we op een piep kleine parkeerplaats waar de boten aanmeren om het stuwmeer over te steken, niet over dwars, maar over langs. Enorme hectiek op dat kleine parkeerplaatsje, auto's moet draaien om achterwaards de boot op te rijden, de boot wordt zand vol geladen, motoren worden superstrak op een rij gezet, het past allemaal maar net, een busje wordt op het laatst op de klep gezet, dat dat allemaal goed gaat. De boot vertrekt met een uur vertraging om 10 uur. Het is een tocht van 35km / ruim 2 uur tussen de hoge bergen door, heel mooi. Zonnetje schijnt, wel een harde wind, dus jas aan. Aan de andere zijde is het uit de wind bloed heet, we moeten/ mogen nog 16km fietsen maar ook weer wat klimmen. Mooi op tijd in het hotel, maar ook moe, we hebben er een pittige dag op zitten. Op frissen, plaatsje bekijken, pinda's kopen voor de borrel, borrelen, eten, naar bed. Morgen weer een nieuw land.

1. Moeders:
    28 mei 2023
    Mooie foto s , maar morgen dag 15 al , wat gaat het snel
    Nog hele mooie dagen .
  2. Ronald:
    29 mei 2023
    Ziet er allemaal mooi uit maar het klinkt best zwaar ze ker zo vroeg op
  3. Evelien:
    29 mei 2023
    Het blijft leuk om jullie verslag te lezen. Geniet er van!