Dag 16 Zabjak Albanië - Gjakova Kosovo

29 mei 2023

Dag 16, dit reislog programma kent deze plaats in Kosovo niet, vandaar op de routekaart vandaag alleen coördinaten. 7 uur ontbijt, 8 uur fietsen. In bed voor het opstaan dacht ik dat het regende, maar ze zijn het terras aan het schoon maken. De zon is al op en lekker warm. Volgens de weersverwachting hebben we hier elke dag onweer, maar waar wij zijn blijft het altijd droog (afkloppen). Vandaag 75km gefietst met 1400hoogtemeters, was goed te doen. Dorp/stadje eerst naar benden, rivier over en dan een lange klim, direct weer zweten. Omgeving is mooi, maar we zijn niet super enhousiast. Einde van de rit passeren we de grens Albanië / Kosovo, weer een nieuw land waar we 2 a 3 dagen door fietsen. Direct na de grens zie je al verschil, Kosovo hoorde destijds bij Joegoslavie, Albanië is van oudsher een arm land. Kosovo ziet er wat netter uit en welvarender. Het plaatje waar we zitten is een leuk oud stadje, al leuk door heen geslenterd. Vandaag verder geen extremen

1. Kim:
    29 mei 2023
    Willen jullie wat meer van het land zien zonder af te zien…… kijk dan even de gevaarlijkste wegen terug! Enjoy